2012. július 16., hétfő

Évezredes átok


Történet címe: Évezredes Átok
Csapat:
Hugrabug - Mardekár
Kulcs: Sarki róka
Szereplők: Blasie Zambini, Draco Malfoy, Cedric Diggory/Edward Cullen
Figyelmeztetések: Slash, OCC, crossover, helyenként előforduló durva nyelvezet, 16-os
Leírás: Blasie Zambini nem éppen a legfelkapottabb szereplők közé tartozik. Nem tudni róla szinte semmit a nevén, a házán, és a Dracóval való barátságán kívül. Én megpróbáltam neki életet teremteni, ezeknek, és a Twilight-nak egy picike segítségével – ez jött ki belőle.


A történet: http://nehanyevtizedkihivastortenetek.blogspot.sk/

3 megjegyzés:

Trevor írta...

Nem mertem elkezdeni olvasni, mivel tvájlájt is befigyelt a figyelmeztetésben. Szerencsére minimálisan van csak jelen a történetben, ennyi volt a megkönnyebbülés része, a többi pedig...
1.: Csapat, legyen 10/8, hiszen egetrengető konfliktusról szó sem volt. Senki nem gyűlölt senkit, próbált meg merényletet elkövetni ellene, szimplán pech az átok.
3.: Karakterek, olyan 10/8, a történet szempontjából tök lényegtelen, hogy Draco meleg-e vagy sem. Cedricet gerinctelennek éreztem a Zambini szakítós szálon, az pedig erősen nem jellemző rá.
2.: (Benéztem a sorrendet ezért csak sorszámot cserélek.) A kulcsot kicsit soknak érzem. Legyen animágus, legyen patrónus, de medál?! Emellett nem érzem kulcsnak. Megoldott bármit is? Nem tudom, nekem nem tűnt fel, de Zambini lelki békéjének biztosan jót tett... 10/8.
4.: 5/3, a stílus magával ragadó, de az elején kicsit túlcifrázottnak tűnt, a történet főszálában pedig volt elgépelés, meg olyan mondat, ami nem annak indult, ami lett végül. Meg sok volt a hippogriffes hasonlat.
5.: 10/7, ez leginkább köszönhető, hogy előzőleg egy olyan történetre adtam 10/6-ot, ami jobb állapotomban csak 10/4-et érdemelt volna. Inkább ez lenne 6, az meg 4; de így marad, hogy ez 7 és az 6.

Liliána (alias Vircsuszka) írta...

Huhh...hát meg kell mondjam, érdekes történet. Nekem a twilight nem a szívem csücske, így hát fenntartásokkal kezdtem neki az olvasásnak. (Azért is most véleményezek csak)Megnyugodva észleltem, hogy csak kis részben szerepelt benne csillámvámpír,de nahh...akkor a pontok.
1: Oké...Hugrabug Helga szeret átkozni (habár mivel szerénység és nyájasság a háza, akkor miért is bosszúálló angyalnak képzeli magát, és átkoz jobbra balra?)De ezt majd máshol kitárgyalom. 7 pontot adnék,mivel oké, van az az átok, de ennyi. Nincs világbontó konfliktus, hajbakapás, szemkikaparás, stb.
2: Hát...előttem már említették: sok volt. Patrónus, medál, animágus. Ez már kicsit sok...még a kettő is lehet erőltetett lett volna, de így már nagyon érződött, hogy mindenképpen meg akarja jelentetni a kulcsot :S Viszont...szerepelt...de megoldani semmit nem oldott meg. (Vagy ha igen, akkor elkerülte a figyelmem.)7 pont
3: Nos...Cedric eléggé khmm...furán viselkedett, önmagához képest. Emlékeztetésül: a 4.kötetben is viszont segít Harrynek, habár háta közepére se kívánja szerintem, de segít...és még a kitűzőkért is szól a többieknek. Ebből kiindulva Cedric OOC lett jócskán. Draco másik nemi identitása is igen csak ooc :D 7 pont
4: 3 pont...nekem kicsit...hogy mondjam, túl giccses volt a stílus, túl cifrázott, illetve akadtak elgépelések, meg érdekes gondolatmenetek
5: Értelmes mondatok voltak, a stílus követhető. Habár, én nem jelentkeznék kihívásra twilight beütéssel. Mégis csak Harry Potter kihíváson vagyunk. A történet egy fanfictionnek elmenne merengőn, de itt erősnek érzem a belevegyítést. Az ötletek nem rosszak, tetszik az átok dolog, de merésznek találtam Hugrabugot. Szerény asszony volt, nyájas, megbocsájtó. Ezért is lett a házának ezek a jelszavai...akkor ő miért hazudtolja meg önmagát? 6 pont

Saszta írta...

Kedves író!

A Csapat: Hát, itt is az a gondom van, hogy csak az egyik ház tanulóit ismerhettük meg, a másikról pedig szinte semmit. A konfliktus viszont megvolt, a kibékülés szintúgy mindkét pár részéről, bár én a Mardekár/Hugrabug szálnál ezt erősebben érzékeltem. Ez 7 pontot érdemel a Hugrabug ház elhanyagolása miatt.

A Kulcs: Nagyon sok volt ennyiféleképpen felhasználni, és nagy jelentősége sem volt. Jobb lett volna, ha egyszerűbb megoldást választasz és adsz neki hangsúlyt is. Éppen ezért én erre csak 5 pontot tudok adni, sajnálom.

A Szereplők: Hát nekem Blaise nagyon OOC volt, sokszor még azon is elgondolkoztam, hogy nem-e cserélt egy lánnyal testet illetve lelket. Nem hinném, hogy ő ennyire érzelgős lenne. Dracóval nem volt problémám, ő tökéletes volt. Cedrickről viszont nem sokat tudtunk meg, és ezt én nagy hiányosságnak érzem. Az alapítók viszont szintén jól sikerültek.
8 pontot érdemel.

A Hibák: Helyesírási hibával nem igen találkoztam, elgépeléssel viszont már annál inkább, valamint akadt benne némi vesszőhiba is. Ezeken kívül nem egyszer elég érdekes hasonlatokra meg kifejezésekre bukkantam. A stílus pedig túlságosan is költői volt az elején, ami sok volt nekem, és emiatt erőltetettnek hatott a mű. Felejtsd el ezt a giccses fogalmazásmódot, mert nem tesz jót a történetnek. A fentebb említett hibák miatt 3 pont.

Saját vélemény: Nem örültem annak, hogy behoztad a Twillightot a végére, még ha csak egy kicsit is. Az alapötlet tetszett, viszont ezt máshogy kellett volna megoldanod. Blaise túl érzelmes volt - mint ahogy azt már korábban meg is említettem -, és a cifra mondatok meg az érdekes kifejezések sokat rontottak a mű élvezhetőségén. Ha más stílusban írtad volna meg, akkor valószínűleg még tetszett is volna, így azonban sajnos annyira nem nyerte el a tetszésemet, bár annyira rossznak se mondanám. 5 pontot megérdemel.

Köszönöm, hogy olvashattam.

Saszta, Kritika Klub Tag (a fórumon megtalálsz minket)